BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, December 12, 2010

Merisik dan Bertunang


Salam..tempoh hari semasa upload gambar negeri cik siti wan kembang tu, sebenarnya nurin ada juga mencatatkan sedikit catatan. Tapi ntah di mana silapnya, terdelete semua catatan tersebut..oleh kerana malas nak menaip semula,hanya gambar sahajalah yang terpampang disitu.


Kebelakangan ini terlalu sibuk..sibuk baru balik dari Kelantan,collect data research di sana.
Lepas tu sibuk dengan majlis risik dan pertunangan. Alhamdulilah..sudah 9 hari nurin bergelar tunangan orang. Syukur ke hadrat Ilahi, majlis sudah pun selesai dan sekarang sibuk dengan persiapan untuk majlis walimahnya pula. Insyallah jika tiada aral melintang hanya tinggal lagi 2 bulan sahaja majlisnya perkahwinan nurin.

Sesungguhnya, jodoh itu datang tanpa kita rancang..tanpa kita duga. Selama ini terlalu "liat" untuk menerima insan yang bernama lelaki dalam hidup ini. Kalau ada pun rasa tidak sesuai itu pasti hadir dalam diri. Bukanlah nurin terlalu memilih tapi soal kahwin ni bukan benda yang mudah dan haruslah di teliti dengan semasak-masaknya. Doa sentiasa di pohon, solat mohon pertunjuk tidak pernah lepas dalam diari hidupku. Alhamdulilah, kini bertemu juga dengan insan yang nurin rasa sesuai untuk bertahta di hati..memiliki dan dimiliki kerana Allah.

Banyak urusan perlu diuruskan, bukan saja perkawinan ini, memandangkan nurin masih lagi kuliah, maka rutinku sebagai pelajar akan tetap diteruskan walaupun kelak nurin akan bergelar isteri. Sudah sampai masanya untuk nurin hidup berdua..insyallah akan bertiga,berempat..dan seterusnya. Rezeki itu milik Allah dan nurin sentiasa bersyukur dengan apa yang Dia kurniakan. Lepas ini, tanggungjawabku makin bertambah..bererti nurin harus menjadi lebih gigih dan sabar dalam menempuhi setiap detik kehidupan, menikmati hari-hari yang membahagiakan dan membentuk peribadi diri yang lebih baik dari semalam. Semalam nurin sendiri..esok lusa nurin akan berdua, maka persiapan mental dan fizikal haruslah ditingkatkan untuk mengharungi hidup yang sentiasa penuh dengan cabaran. Semoga Allah sentiasa memberi petunjuk kepada nurin dalam melayari kehidupan ini.

0 comments: