BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 10, 2010

Cinta Kerepek Pisang!


Salam…kalau cakap berkenaan dengan masa memang sesungguhnya Nurin pada masa ini tersangat busy dengan buku-buku dan assignment yang berlambak-lambak. Tapi semalam, sesuatu telah mencuit hatiku. Kerepek Pisang!!! Sesungguhnya nurin memang suka makan kepek pisang…dan juga kepek ubi, dari makan junk food yang diawet yang tidak berkhasiat langsung.


Memang sesungguhnya kepek pisang adalah yang best sekali bila melayan kebosanan bila membaca buku…kepek pisang memberi sumber inspirasi lebih-lebih bila melawan tahap kemenggantukan yang teramat dahsyat. Oleh kerana Nurin tidak minum segala air yang berkafein…maka kaedah itu tidak berjaya membuatku berjaga malam.


Yang mencuit hatiku, ialah si pemberi kepek pisang itu sebenarnya…macam tahu-tahu jer nurin suka makan kepek pisang. Agaknya memang ada cop kepek pisang kat muka nurin kot??...kepek pisang kali ini sangat unik dan mencuri hatiku, bukan saja pemberi kepek yang membuat dan membungkusnya sendiri tetapi, telah menyerahkan kepek kesukaanku itu dengan tangannya sendiri…sungguh terharu! Terharu dengan keikhlasan dan kesanggupannya menghantarkan padaku….alhamdulilah, terima kasih kerana pemberian kamu sangat berharga dan ternilai sekali buatku, walaupun hanya sebungkus kepek pisang…yang mungkin pada insan lain tiada erti pun. Tapi tidak padaku…nurin sangat-sangat menghargainya.


Terima kasih wahai teman…terima kasih ingatan yang ikhlas dan kesungguhanmu itu…semoga Allah membalas segala pemberianmu, meluaskan rezekimu..dan di selamatkan dunia dan akhirat. Hanya doa yang mampu aku panjatkan untuk kepek pisang mu itu. Dek kerana terpegun dengan pemberiannya itu…dari malam tadi nurin tak sentuh pun kepek pisang tu. Tak sampai hati pulak nak buka dan makan…:) sayang nak mengoyakkan plastik yang betul-betul macam beli kat kedai. Wah! Melampaunya...hehehe

Saturday, October 9, 2010

Youve Got The Friend

video

When your down and troubled
And you need a helping hand
And nothing, whoa nothing is going right.
Close your eyes and think of me
And soon I will be there
To brighten up even your darkest nights.

You just call out my name,
And you know whereever I am
I'll come running, oh yeah baby
To see you again.
Winter, spring , summer, or fall,
All you have to do is call
And I'll be there, yeah, yeah, yeah.
You've got a freind.

If the sky above you
Should turn dark and full of clouds
And that old north wind should begin to blow
Keep your head together and call my name out loud
And soon I will be knocking upon your door.
You just call out my name and you know where ever I am
I'll come running to see you again.
Winter, Spring, summer or fall
All you got to do is call
And I'll be there, yeah, yeah, yeah.

Hey, ain't it good to know that you've got a friend?
People can be so cold.
They'll hurt you and desert you.
Well they'll take your soul if you let them.
Oh yeah, but don't you let them.

You just call out my name and you know wherever I am
I'll come running to see you again.
Oh babe, don't you know that,
Winter Spring summer or fall,
Hey now, all you've got to do is call.
Lord, I'll be there, yes I will.

You've got a friend.
You've got a friend.
Ain't it good to know you've got a friend.
Ain't it good to know you've got a friend.
You've got a friend.

*James Taylor*

To all my good friends...i really miss u all, especially my dear Ayza...miss u so much *hugs and kisses*