BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 31, 2011

Sabar menanti..


Salam..setelah sekian lama,di akhir Januari ini baru sempat nurin mengetuk keyboard lappy. Di sini keadaan lembab dan basah sepanjang 2 minggu ni. Nurin baru saja baik demam,setelah hampir 2 minggu juga terpaksa menangung derita..subhanallah semoga Allah ampunkan dosa-dosaku. Walaupun masih berbaki batuk nurin ni,tapi nurin dah bantai sambal belacan kesukaan ku, apa nak buat tekak melayu...kawan-kawan nurin mengusik," kak nurin ni demam pengantin ni" "takpe slim sikit nak kawin" hehehe..ayat sadis tu. Tapi apa boleh buat, itu le gamaknya kalau nak berkawin. Ada saja usikan rakan sana-sini. Yang pasti nurin memang sibuk kerana majlis hanya tinggal 12 hari saja lagi.


Insyallah pada 12 Febuary ini,dengan izin Allah nurin akan disatukan dengan Adam yang Allah ciptakan untuk diri ini. Semoga ikatan perkahwinan yang bakal kami bina ini mendapat redha Ilahi,diberi kebahagiaan dunia dan akhirat..amin. Majlis kendurinya pula pada 13 Febuary, yang akan berlangsung di Melaka di rumah sedara nurin.Insyallah semoga semuanya berjalan lancar hendaknya.


" Awak dah hafal ke camner nak akad?" soalku pada si Adam.

" Tiap-tiap malam saya duk praktis,tapi asyik ingat 80 je" jawab Adamku.

"Insyallah semoga awak ingat pada hari tu" kata hati kecilku.

" Awak dah bersedia ke nak jadi isteri saya?", soal Adamku.

"Insyallah semoga Allah sentiasa bantu saya untuk menjadi isteri yang solehah" bisik hati kecilku.

Si Hawa tak bersuara bukan saja malu tapi si Hawa tu takut, kerana setiap kata-kata kita akan dituntut dikemudian hari kelak. Insyallah semoga si Hawa tu bersedia dari semua aspek.

Di hari-hari akhir sebelum nurin bergelar isteri, pelbagai rasa semua timbul. Hanya Allah saja yang tahu apa yang nurin fikir dan apa yang nurin rasa saat ini. Rasanya bukan nurin sorang kot, Adamku pun mungkin rasa apa yang nurin rasa..semoga Allah permudahkan segalanya untuk kami, doakan kami semoga mahligai yang kami bina ini akan berkekalan hingga akhir hayat, bukan saja di dunia tapi di sana dapat berjumpa kembali..amin amin ya Rab