BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, June 24, 2011

Babyku pemalu...



Salam..apa khabar semua? diharapkan semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Nurin dan suami alhamdulilah..baby pun sihat-sihat juga. Tapi baby nurin pemalulah..huhu, hari rabu lepas kami berdua ke pusat rawatan untuk check up dan lepas tu scan baby sekali. Ayah baby sikit punya excited nak tengok anaknya ^__^ hehe. Nurin pun tak sabar nak tengok bagaimana perkembangan baby. Pagi-pagi lepas solat subuh, hubby nurin kata dia pulak yang berdebar-debar nak tengok baby. Nurin senyum jer. Ini kali kedua nurin jalani sesi scan ni, masa yang pertama tu masa usia kandungan 3 bulan. Tapi kali ni kami berdua sangat teruja sebab nak tengok jantina baby dan tengok rupanya.


Nak dijadikan cerita, masa doktor tunjukkan kat monitor tu, baby tak mahu gerak-gerak pun. Baby cam tidor je..hehe. Doktor kata baby ok,cuma dia malas kot nak gerak-gerak. Elok betul baby menunjukkan tulang belakang dan punggungnya..^__^ sabar jelah. Nurin nak tengok tangan dan kakinya pun tak dapat sebab dalam posisinya membelakangkan kita lak tu. Nampak jelas babyku dah besar skit kalu nak dibandingkan masa 3 bulan dulu. Setelah scan, doktor beritahu baby kecil dari tarikh yang sepatutnya. Doktor kata, kalau ikut scan baby akan lahir pada 13 November iaitu lebih 8 hari kedepan dari tarikh yang sebenar. So maknanya nurin masa pergi scan tu belum masuk 5 bulan pun. Musykil juga??? Tapi yang pasti doktor dah beri due date baru,hujung minggu ni baru masuk 5 bulan. Tak kisahlah tu asal baby sihat tiada apa-apa dah cukup bagiku.


Hubby nurin cakap, nanti kandunganku cukup 6 bulan..hubby nak bawa pergi scan klinik pakar, scan 4D..eemm tak sabarnya nak tengok baby ^_^ kali ini nurin nak gerakkan baby supaya bangun, jangan malas-malas..hehe. Rasa seronok sangat bila bercakap soal baby ni. Rasa macam tak sabar nak tengok baby lahir ke dunia..belum apa-apa lagi,nurin dan hubby dan cakap soal adiknya pulak..hehehe,biar betul!^___^ Keadaan nurin sekarang ni walaupun sihat tapi terasa juga keletihan dan kepenatan yang semakin bertambah dari hari ke hari. Kerap juga sekarang lepas magrib nurin tertidur sampai dikejutkan hubby untuk solat isyak. Kesian suamiku kadang-kadang pun dia terlena sama sebab tiada geng nak borak, sebab nurin dah ngorok dulu..hehe.


Dalam kesibukan melayan diri ketika hamil ni, pelbagai juga ujian dan masalah yang datang. Kerap kali juga diri ini menitiskan airmata ibu..huhu mungkin kerana keadaan nurin yang agak lemah ni, menyebabkan diri menjadi terlalu sensitif. Tapi alhamdulilah hubby sentiasa memujuk dan memberi semangat kepada nurin dalam apa hal jua. Nurin rasa bertuah sangat kerana dalam saat begini suamilah tempat nurin mencurahkan segala-segalanya dari soal pelajaran, pelbagai masalah lain hinggalah ke research nurin semua hubby ambil tahu.

0 comments: