BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 6, 2011

Beransur Pulih

Salam..alhamdulilah, Maha suci Allah yang memberi penyembuhan bagi setiap kesakitan, kini keadaan nurin semakin pulih. Rasa bersyukur sangat sebab sudah boleh mula makan, walaupun tidak semua makanan yang boleh masuk tetapi sekurang2nya nurin tidak rasa lapar sangat dan pedih perut lagi. Usia kandunganku sudah masuk 18 minggu,alhamdulilah semoga Allah sentiasa melindungi kami berdua. Pengalaman hamil kali pertama ini begitu berharga sekali,benar-benar menguji kesabaran dan minda. Bukan Nurin sahaja yang terasa,malah suamiku yang tersayang juga turut terasa beban yangku tanggung. Alhamdulilah, kerana suamiku sentiasa memahami keadaan diriku,walaupun terkadang kesian melihat dirinya yang terpaksa menguruskan sendiri keperluan kami berdua.


Sudah beberapa bulan juga nurin tidak ke dapur, malah basuh pinggan sebiji pun tidak tersentuh olehku. Apa yang dipegang semuanya membuatkan Nurin semakin mual dan muntah. Tapi,baru sehari dua ni..Nurin beranikan diri untuk memasak. Walaupun rasa tak yakin boleh lakukan,tapi suami sentiasa mendorong dan memberi semanggat padaku. Suamiku pula meminta masakkan kari ayam,teringgin benar katanya. Bukan tiada di kedai,malahan kedai mamak pasti menghidangkan kari yang jauh lebih lazat dari kari yang Nurin masak. Kesian melihat suamiku, yang benar2 merindui masakkan ku.Alhamdulilah, sabtu lepas berjaya juga akhirnya Nurin masak kari ayam dibantu oleh suamiku. Terharu melihat suamiku makan,bertambah. Petangnya pula suamiku goreng roti prata segera dan dicicah bersama kari ayam tu. Sedap katanya.."pandai isteri abang masak, lepas ni bolehlah masak asam pedas pulak" katanya sambil tersenyum.

(ihsan google)

Allah,banyak pula permintaan suamiku ni..tersenyum Nurin melihat telatah suami, yang sememangnya menanti masa saja, Nurin masakkan asam pedas kegemarannya. Syukur alhamdulilah, suami suka dengan masakan nurin, walaupun tak sedap mana tapi cukup membuatkannya tersenyum sambil memuji. Insyallah semoga Allah sentiasa beri kesihatan pada Nurin untuk meneruskan tanggungjawabku sebagai isteri padanya.


Setiap hari perut Nurin semakin membesar,kadang-kadang tu macam tak percaya ada manusia dalam perut ini. Sungguh takjub betul dengan kejadian yang Allah ciptakan ini, rasa terharu dan bersyukur kerana menjadikan Nurin sebagai wanita,dapat merasai detik-detik untuk bergelar seorang ibu. Setiap saat doaku pohon supaya Allah melindungi anak yangku kandung ini, memberi kesihatan padanya,mengurniakan anak yang sempurna dan pintar,menjadikan dia anak yang baik dan soleh, insan yang mempunyai akhlak dan budi perkerti yang mulia, diberikan keimanan dan kefasihan padanya untuk membaca al-quran dan hadis.


Pengalaman ketika hamil ini, terlalu sukar untuk Nurin gambarkan. Perasaan gembira dan takut semuanya bercampur baur. Yang pasti pada Allah Nurin selalu panjatkan doa,semoga diberi kekuatan untuk menghadapi saat-saat bergelar ibu dan suami sentiasa memberikan sokongan dan semanggat padaku.

0 comments: