BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, June 9, 2011

Mengidam

Salam...syukur sangat-sangat apa yang nurin teringin nak makan semuanya dapat dengan mudah..alhamdulilah. Semalam dapat makan samosa yang memang nurin teringin sangat sejak sebulan lalu. Tapi disebabkan tak boleh nak makan kerana mabuk yang teruk terpaksa ditundakan hajat tu. Hari ni pula memang rezeki baby yang ku kandung ni. Dekat cafe ada pulak jual keladi goreng, bukan saja besar tapi rasanya sangat lemak dan sungguh sedap. Sambil makan tu, nurin teringatkan suamiku yang demam dah beberapa hari. Kesian dia, walaupun tidak sihat masih lagi pergi bekerja. Disuruh ambil cuti tidak mahu...itulah yang membimbangkan nurin. Semoga Allah sentiasa melindungimu cinta..cepat sihat dan kembali ceria.


Sekarang cuaca tidak menentu, ramai kawan-kawan deman, sakit tekak,selsema dan batuk. Batuk nurin pun mula dah kedengaran, hari tu dah baik tapi nampaknya makin kuat pulak sekarang. Apa pun diharapkan cepatlah kurangnya. Menjelang kandungan nurin yang semakin membesar ni, memang terasa kepanasan melanda walaupun kipas dah on ke tahap 3 atau semaksima yang boleh, tapi masih jua panas. Orang kat sebelah dah mengigil kesejukan tapi kita masih lagi menitis peluh kepanasan..pelik betul.


oh ye! lauk keduaku selepas kari..sup ayam bersama bubur nasi. Hari isnin yang lepas kerana badan suamiku yang terlampau panas, nurin masakkan sup ayam. Alhamdulilah,dapat juga nurin masakkan untuk suami tersayang. Kesian dia, nak makan yang lain mesti tak lalu..biasalah orang demam. Tapi yang best tu, bila tengok suamiku makan..bertambah-tambah bubur dan sup. Alhamdulilah..hatiku gembira melihat suamiku makan,risau juga kalau dia tidak mahu makan. Sambil makan suamiku tak henti memuji sedap.."terima kasih sayang" ucapan suamiku. Terharu nurin mendengarnya,apalah sangat sup dan bubur tu kalau nak di ikutkan..insyallah suamiku selagi nurin sihat dan terdaya, selagi itulah isterimu sentiasa berkhidmat untukmu hingga akhir nyawaku.

0 comments: